Chcesz poznać tendencje na rynku? Zleć badania marketingowe

31 października 2016

Choć wielu przedsiębiorców bagatelizuje badania marketingowe, ich funkcja w dzisiejszym biznesie jest niepodważalna. To one umożliwiają uniknięcie wielu błędnych wyborów – a te w razie sporych inwestycji mogą być bardzo dotkliwe. Badania marketingowe to sposób na to, aby wszystkie produkty, które wchodzą do sklepów dotarły klientów – z ich pomocą mamy szansę sprawdzić, jak kształtują się oczekiwania odbiorców. Warto więc powiedzieć parę zdań na temat tego, na czym polegają badania marketingowe, w których sektorach są najczęściej wykonywane oraz o tym, jak wybrać agencję, która dostarczy miarodajne wyniki.

Na czym opierają się badania marketingowe?

Badania marketingowe muszą być źródłem informacji, za pomocą których menedżerowie szybciej podejmą najlepsze decyzje związane z wejściem do sklepów danych usług. By to osiągnąć gromadzone są dane o potrzebach odbiorców – rozmowy są prowadzone na przykład ze specjalistami z konkurencyjnych firm oraz wykonuje się ankiety konsumenckie, które następnie są analizowane przez specjalistów. Badania marketingowe są wykorzystywane w najróżniejszych branżach, ale najistotniejsze okazują się dla firm telekomunikacyjnych, instytucji finansowych, marek z rynku leków czy państwowych instytucji. Oprócz tego badania marketingowe muszą wykonywać firmy świadczące technologiczne usługi – na przykład informatyczne.

Badania marketingowe – jak znaleźć firmę?

Jak łatwo stwierdzić, powodzenie przedsięwzięć podejmowanych w oparciu o badania marketingowe jest zależny od tego, która agencja je przeprowadzi. Aby mieć pewność, że nie przydarzą nam się niemiłe pomyłki, warto postawić na firmę o ugruntowanej pozycji. Jak przetestować doświadczenie jej specjalistów? Wystarczy znaleźć listę dotychczasowych kontrahentów – jeśli jest ich wielu, a ponad to pośród nich będą znane firmy, oczywiście znaczy to, iż opłaca się postawić na ich ofertę.