Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

29 września 2016

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią wytyczne stworzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich wytycznych , nie powinieneś martwić się o filtry Google.

Filtr Google i co dalej?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają zalecenia Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.