
Monitoring mediów społecznościowych kluczem do sukcesu
8 listopada 2016Portale społecznościowe to coś więcej niż frajda. Sprawny marketingowiec może bowiem sprawić, że będą doskonałym miejscem do działań promocyjnych. Warto również wiedzieć, że portale społecznościowe to miejsce, w którym nasi klienci mają szansę wystawić komentarze na temat naszej oferty. Gdy będą przychylne, notowane przez nas zyski na pewno się powiększą, ale kłopotem będzie spora ilość opinii nieprzychylnych – bezzwłocznie musimy wówczas przynajmniej zmodyfikować strategię. Jak jednak dowiedzieć się, co internauci sądzą o danej marce?
Jak zaplanować monitoring mediów społecznościowych?
By wiedzieć, jakie komentarze dotyczące naszej marki bywają umieszczane w sieci, musimy zainwestować w monitoring marki w internecie. Opiera się on na pozyskaniu wystarczająco dużej ilości opinii, które o naszej firmie są publikowane w mediach społecznościowych. Pamiętajmy przy tym, iż można natrafić na nie w różnych miejscach – ich znalezienie będzie więc naprawdę czasochłonne. Ostatnim etapem będzie stworzenie raportu, bo ten powie nam, w jakim kierunku powinniśmy zmodyfikować promocję firmy.
Monitoring mediów społecznościowych usprawni reklamę
Wiedząc, co sądzą na nasz temat ludzie, będziemy w stanie zmodyfikować swoją promocję. Monitoring mediów społecznościowych da nam wiedzę dotyczącego tego, co chcieliby nasi kontrahenci i pozwoli na dopasowanie oferty pod kątem ich oczekiwań. To doskonałe narzędzie, które ułatwi zbudowanie pozytywnego image’u firmy w social mediach.