
Monitorowanie mediów – czemu warto?
24 listopada 2016Monitorowanie mediów jest dla powodzenia kampanii e-reklamowej jednym z najważniejszych narzędzi. Umożliwia dostosowanie działalności do potrzeb kupujących oraz szybkie wyeliminowanie ewentualnych pomyłek. W ten sposób dowiemy się, jakie są opinie klientów zarówno o jednej marce, jak i innych, a zdobyte tak dane pozwolą na poznanie nastrojów danej grupy klientów. Na czym więc opiera się monitorowanie mediów? Dlaczego warto je wybrać?
Monitorowanie mediów – co to oznacza?
Monitorowanie mediów to ważne źródło wiadomości dotyczących aktywności innych firm. Korzystając z tego rozwiązania zyskamy wiedzę o tym, jakie kampanie aktualnie prowadzą i jakie trendy panują w danym sektorze. Przez to nasza kampania promocyjna okaże się efektywniejsza i sprawniej dostosujemy ją do potrzeb klientów. Monitorowanie mediów analogowych musi objąć zarówno telewizję, jak i radio oraz czasopisma.
Monitorowanie mediów internetowych
Najważniejszy dziś jest zaś monitoring mediów w internecie. To internauci z portali mikroblogowych oraz Facebooka w szczególnej mierze kształtują dziś renomę, jaką szczycą się rozmaite produkty, a ewentualni nabywcy wyszukują na portalach społecznościowych informacji o interesujących ich produktach. Wiedząc, co sądzą o danej firmie, możemy zoptymalizować naszą działalność pod kątem ich oczekiwań, a jeśli to niezbędne – także bardzo ją zmienić.