
Badania segmentacyjne, czyli podział klientów na grupy
27 marca 2017Czy wiesz jak efektywnie wypromować usługi swojej firmy? W jaki sposób wykonać zamierzone cele? Właściwe sprofilowanie odbiorców gwarantuje sukces. Jak przeprowadza się badania segmentacyjne i czy warto je wdrażać?
Badania segmentacyjne – klienci indywidualni i firmowi
Badania segmentacyjne to działanie marketingowe, które pomaga docierać do właściwych grup klientów. Mogą być wykonywane zarówno w branży B2C, jak i B2B. Na czym polega ich efektywność? Działania polegają na dzieleniu klientów na grupy o zbliżonych upodobaniach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyselekcjonować zbiory o optymalnym potencjale sprzedażowym, które zapewniają największe zyski. Badania segmentacyjne są pierwszym krokiem, od którego zależy zaprojektowanie skutecznej kampanii marketingowej. Wykonywane są przeważnie przez drobiazgowe analizy – w tym celu stosuje się m. in. kwestionariusze i wywiady. To wszystko ma na celu wyselekcjonowanie od trzech do 5 najbardziej charakterystycznych zbiorów.
Badania segmentacyjne – dopasowane do rodzaju wypuszczonego wyrobu
Jakie są najważniejsze czynniki, które należy brać pod uwagę podczas przeprowadzania badań segmentacyjnych? Agencje badawcze zwracają uwagę na czynniki behawioralne, styl życia, zachowania rynkowe, indywidualne tendencje konsumentów. Badania konsumentów powinny też być dostosowane do typu wypuszczonego wyrobu. To wszystko jest bardzo ważne zarówno w przypadku dóbr z branży spożywczej, jak i produktów luksusowych. Twój wyrób jest dedykowany dla dobrze zarabiających mieszkańców dużych miast, młodych, lubiących sport ludzi, a może osób starszych? Zastanawiasz się w jaki sposób zwiększyć sprzedaż? Badania segmentacyjne pozwolą Ci ustalić w jaki sposób realizować efektywną strategię reklamową.