Badanie wizerunku i świadomości marki – sprawdź co sądzi klient

21 lutego 2017

Dobry wynik naszej marki zależny jest od sprawności opracowywanych przez nią działań reklamowych. To za ich sprawą osiągalne jest zyskanie kolejnych kontrahentów i, tym samym, zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. Żeby jednak przyniosły spodziewane rezultaty, niezbędne jest częste ocenianie ich efektywności. Nie będzie to proste – nie możemy uporać się z tym bez specjalistycznych umiejętności oraz możliwości korzystania z odpowiednich narzędzi. Z tego względu dla przedsiębiorcy ważne musi okazać się regularne przeprowadzanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym więc one się opierają? Jakie informacje zyskamy dzięki tego rodzaju ekspertyzom? I, co najważniejsze, której firmie je zlecić?

Zasady badania świadomości i wizerunku marki

Przeprowadzając badanie świadomości i wizerunku marki sprawdzimy, jak dana marka jest postrzegana przez klientów. Badanie tego rodzaju skupia się na takich wskaźnikach jak świadomość top of mind, świadomość wspomagana oraz świadomość spontaniczna. Oprócz tego badanie świadomości marki pozwala na analizę opinii klientów i zestawienie wybranych cech wizerunku. To razem wzięte zdecydowanie ułatwia planowanie następnych kampanii promocyjnych i, co najistotniejsze, niebagatelne zwiększenie ich efektywności.

Komu zlecić badanie świadomości i wizerunku marki?

Jak łatwo się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie odpowiednie rezultaty jedynie wówczas, kiedy będzie przeprowadzone przed dobrych profesjonalistów. Dlatego powinniśmy dobrze przeanalizować decyzję o wyborze firmy, jakiej powierzymy tę pracę. By ustrzec się pomyłek, warto zawczasu sprawdzić realizacje danej agencji – to, jacy klienci wybrali dotąd jej usługi sporo mówi nam o ich klasy i jest gwarancją, iż efekty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią opracowanie czy modyfikację strategii marketingowej.