
Ewidencja czasu pracy w twojej firmie
4 czerwca 2016Ewidencja czasu pracy jest tak regulowanym ustawą wymogiem wszystkich pracodawców, jak i rozwiązaniem, z którym będziemy w stanie właściwie rozliczyć załogę. Podpisywana lista rzadko się sprawdza – pracownicy mogą wszak oszukiwać, zaś w przypadku większych zakładów jest przyczyną naprawdę dużych problemów. Jak ich uniknąć? Świetnym pomysłem na pewno będą elektroniczne narzędzia do ewidencji czasu pracy. Zapraszamy do lektury tekstu, w którym opisujemy ich dobre strony i udowadniamy, iż sprawdzą się we wszystkich zakładach.
Czemu powinieneś zdecydować się na komputerową ewidencję czasu pracy?
Najistotniejszą mocną stroną elektronicznych systemów ewidencji czasy pracy okazuje się na pewno wygoda – kierownictwo nie ma obowiązku podliczać danych z dokumentów, bo robi to za nich system. W dowolnym momencie możemy również uzyskać dostęp do ciekawych dla nas danych oraz sprawdzić, jak ekipa wykonuje powierzone im zadania. Takie narzędzia minimalizują poza tym ryzyko oszustwa – zwłaszcza, gdy wyposażymy je w kamerę. Unikniemy dzięki temu przypadków, kiedy za zatrudnionego melduje się inna osoba.
W jaki sposób działają systemy ewidencji czasu pracy?
Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest osiągalna dzięki odpowiednim terminalom rejestrującym wejście i opuszczenie z pracy. Dzieje się to z użyciem breloczków, które po przyłożeniu do czytnika przesyłają do niego odpowiedni sygnał. Zdobyte dzięki temu dane są przekazywane do systemu, do którego pracodawca może zalogować się nawet przy pomocy zwykłego komputera.