private blog network, pbn

Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

2 sierpnia 2022

By odbiorca spostrzegł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale też postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN – przydatne jako komponent szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj stosowane jako element wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać niemało czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak zastosować PBN? Zalecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie widoczne są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w internetowym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Inny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, wiarygodne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z inwestycjami, aktualnymi wydarzeniami, prawem czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO