O czym warto wiedzieć wybierając domenę dla strony www?

27 sierpnia 2016

Nowoczesne przedsiębiorstwa nie mogą działać bez odpowiednio wykonanej strony internetowej, która okaże się przydatna także w przypadku specjalistów przeprowadzających pojedyncze zlecenia. Bez niej zdobycie kolejnych kontrahentów będzie niemożliwe, co wiąże się rzecz jasna ze zdecydowanie niższymi zarobkami. Strona internetowa musi być rzecz jasna wygodna oraz przyciągająca wzrok, jednak poza tym bardzo ważna będzie także domena, która do niej linkuje. Wybierając domenę warto wybrać hasło kojarzące się z działalnością przedsiębiorstwa lub chwytliwe. Jak więc zamówić domenę? O czym wiedzieć przy jej rezerwacji? Na ofertę której firmy dobrze postawić?

Jakie domeny okażą się najlepsze?

Główny człon domeny, jak przed chwilą wspomnieliśmy, rzutuje na popularność strony – chętniej wyświetlane są te, do których prowadzą łatwo zapamiętywane domeny. Domena może także w pewnym stopniu wpływać na wyniki witryny w wyszukiwarkach – dobrze zatem zatroszczyć o to, by wiązała się ze specyfiką sektora, w którym funkcjonuje firma. Najczęściej wybierane w Polsce domeny to rzecz jasna nadal „.pl”, „.com”, „.biz” czy „.org”, ale niekiedy lepszym rozwiązaniem będzie mniej typowa domena – między innymi w przypadku rozgłośni radiowych dobrze sprawdza się „.fm”, należąca urzędowo do Mikronezji, zaś telewizyjnych – należąca do Tuvalu domena „.tv”.

Rejestrujemy domeny – co potem?

Firmy bez swojej serwerowni najlepiej zrobią kupując domenę w firmie oferującej także przestrzeń serwerową. Dzięki temu unikniemy trudności związanych z przypisaniem domeny, a nierzadko również zyskamy atrakcyjne zniżki. Wybierając pakiet dobrze sprawdzić jego parametry. Jeżeli mamy niewielką witrynę, nie powinniśmy kupować dużego pakietu – duża część zasobów nie będzie wykorzystana. Jeżeli natomiast nasza strona będzie często odwiedzana, mały pakiet może okazać się nieodpowiedni, co będzie przejawiało się powolnym generowaniem. W dobraniu odpowiedniego pakietu na pewno wspomoże nas fachowiec z firmy hostingowej.